FAQ – Ofte stilte spørsmål

Innhold:

  1. Jeg husker ikke brukernavn og passord. Kan du hjelpe meg?
  2. Hvordan låser jeg opp kontoen min igjen?
  3. Hvordan endrer jeg navn og e-post som sjekklistene blir sendt til?
  4. Telefonen viser ikke min lokasjon. Hvordan fikser jeg dette?
  5. Jeg har byttet mobiltelefon hvorfor vises ikke innsendingene min på den nye telefonen?
  6. Hvordan kan jeg vite at jeg bruker den siste oppdaterte listen?
  7. Kan jeg endre på skriftstørrelse og andre innstillinger?
  8. Hva skjer dersom jeg trykker på “Klarer lokal database“?
  9. Hva er forskjellen mellom “Lagre” og “Ferdig”?
  10. Hvor finner jeg presentasjonen som ble brukt på RFK kurset?
  11. Jeg vil bytte ut bilde jeg tok, hvordan gjør jeg det?

1. Jeg husker ikke brukernavn og passord. Kan du hjelpe meg?

Gå til denne siden:
https://moduladb.no/sjekklister/index.php/passord-reset/

2. Hvordan låser jeg opp kontoen min igjen?

Du kan sende inn på skjema her: https://moduladb.no/sjekklister/index.php/last-konto/ eller sende melding på chatten på denne siden eller sende en e-post til sjekklister@dbkomp.no

3. Hvordan endrer jeg navn og e-post som sjekklistene blir sendt til?

Gå til denne siden: https://moduladb.no/sjekklister/index.php/endre-navn-og-e-post/

4. Telefonen viser ikke min lokasjon. Hvordan fikser jeg dette?

Velg operativsystem:
iOS: https://support.apple.com/no-no/HT207092
Android: https://support.google.com/nexus/answer/3467281?hl=no

5. Jeg har byttet mobiltelefon hvorfor vises ikke innsendingene min på den nye telefonen?

Sjekklistene lagres lokalt på din enhet. Listene som ligger på din gamle enhet vil ikke bli overført til den nye.

6. Hvordan kan jeg vite at jeg bruker den siste oppdaterte listen?

Dette løser du veldig enkelt ved å synkronisere manuelt:
1. Åpne appen på din telefon
2. Sveip fingeren nedover på skjermen for å starte manuell synkronisering
3. Etter at den er ferdig vil den enten gå tilbake til slik den så ut før synkronisering ellers vil du få beskjed om at nye lister er lastet ned

7. Kan jeg endre på skriftstørrelse og andre innstillinger?

Ja. Gå inn på innstillingene på din mobile enhet. Trykk på Sjekklister. Her kan du se alle de globale innstillingene for appen, endre på synkroniserings innstillingene, app innstillingene og velge andre fonter og størrelse på tekst.

8. Hva skjer dersom jeg trykker på “Klarer lokal database“?

Denne funksjonen sletter den informasjonen som er lagret lokalt på din mobile enhet. Alle innsendinger du har på enheten går tapt, det slettes ikke noe fra den sentrale databasen. Hvis navnet eller e-posten din er feil i et skjema kan det være lurt å prøve å klarere lokal database før du spør om hjelp.

9. Hva er forskjellen mellom “Lagre” og “Ferdig”?

“Lagre” knappen lagrer skjemaet ditt som utkast. Utkast blir ikke lastet opp til serveren og de vil ha et ikon som ser ut som en blyant på høyresiden. Trykk på “Ferdig” for å bekrefte at du er ferdig med å taste inn informasjon på det skjemaet, og at du er klar for å laste det opp til serveren.

10. Hvor finner jeg presentasjonen som ble brukt på RFK kurset?

Den finner du her:
http://moduladb.no/sjekklister/assets/manuals/v4.pdf

11. Jeg vil bytte ut bilde jeg tok, hvordan gjør jeg det?

  • Vis bilde ved å trykke på «widgeten»
  • Trykk midt på bilde